ناصر باقری بیدهندی
استاد باقری بیدهندی

باقری‌بیدهندی از «فضائل و رذائل اخلاقي» مي‌نويسد.

باقری‌بیدهندی از «فضائل و رذائل اخلاقي» مي‌نويسد.
ناصر باقری‌بیدهندی اين روزها سرگرم تاليف كتابي با نام «فضائل و رذائل اخلاقي» است. او در اين اثر با اشاره به اين كه تمامي اديان براي ارتقاي اخلاقيات نازل شده‌اند، به بررسي فضائل و رذائل اخلاقي بر مبناي كتاب‌هاي تفسيري و روايي مي‌پردازد.

اين محقق و مولف حوزه دين، احياي متون، رجال و تراجم كه تاليف، ترجمه و تصحيح بيش از 100 عنوان كتاب را در كارنامه كاري خود به ثبت رسانده است، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) درباره اثر در دست تاليفش بيان كرد: اين نوشتار در دو بخش مجزا فضايل اخلاقي و رذايل اخلاقي را به ترتيب حروف الفبا بررسي و عنوان مي‌كند.

عضو هيات علمي جامعة‌المصطفي قم با اشاره به اين كه عموم اقشار جامعه، مخاطبان اين كتاب را تشكيل مي‌دهند، درباره علت پرداختن به اخلاقيات گفت: همچنان كه رسول خدا(ص) يكي از دلايل رسالت خود را اتمام مكارم اخلاقي بيان كردند و يكي از بخش‌هاي عمده آموزه‌هاي دين اسلام احكام اسلامي(فروع دين)، عقايد اسلامي(اصول دين) و اخلاقيات است، من نيز تصميم گرفتم بار ديگر با استناد به منابع ديني به تبيين اخلاقيات در جامعه بپردازم.

باقری‌بیدهندی با اظهار تاسف از اين كه بازار اخلاقيات در دنياي كنوني رو به كسادي مي‌رود، عنوان كرد: مباحث اخلاقي همواره مورد نيازند و به ويژه در عصر و زمانه ما كه ارزش‌ها رو به افول‌اند، توجه به اين مباحث اهميت فراواني مي‌يابد. همچنان كه شهيد ثاني گفته ‌است؛ «پرداختن به مباحث اخلاقي براي جوامع اسلامي از اوجب واجبات است.»

اين عضو هيات علمي «گلشن ابرار» با اشاره به اين كه پيش‌بيني مي‌كند نگارش كتاب «فضائل و رذائل اخلاقي» را تا دو ماه آينده به اتمام برساند، يادآور شد: به تازگي تاليف كتاب «معصيت‌هاي بي‌لذت؛ غفلت يا حماقت» را نيز به پايان رسانده‌ام. اين اثر در مرحله حروف‌چيني قرار دارد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها